Pages

Friday, July 12, 2013

PhD - - checked!



Alhamdulillah, i have survived my PhD! :)


soft-bound thesis submission for viva 4th May 2013
passed my viva voce 24th June 2013
hard-bound thesis submission 3rd July 2013


now that the mission has accomplished, i guess the blog's title should be changed a bit. 'Life After PhD', sounds better kan? 
insyaAllah will share my viva experience later in this blog
anyway, tak sangka ada juga yang sudi membaca blog ni and sending me emails asking for PhD related questions when i was 'hibernating'.. terharu sangat-sangat :) 

insyaAllah, later, saya akan share tips2 yang saya amalkan sepanjang PhD dan juga tips2 yang saya perolehi dari pembacaan, pengalaman saya menulis tesis dan apa2 yang berkaitan dengan kajian saya. Semoga dapat memberi inspirasi dan sedikit sebanyak membantu calon-calon PhD di luar sana, insyaAllah


Selepas ini, bermulalah chapter baru dalam kehidupan saya sebagai ahli akademik. Mudah-mudahan Allah  SWT membimbing saya menjadi pendidik yang baik, bertanggungjawab dan istiqamah dalam mendidik anak bangsa, insyaAllah



2 comments:

Dnazz Mary Kay said...

Congrats!I'm one of your follower & insyaAllah akan sambung PhD this Oct. You're just my idol!

A.k.i.r.a ~ c.h.a.n said...

tq Dnazz. Thanks juga sebab sudi baca blog saya yg tak seberapa ni. All the best for your PhD k?