Pages

Wednesday, January 20, 2010

library dan tesis senior



saya adalah seorang student yang dari dulu lagi sangat tak minat nak pergi library
bukannya apa, saya tau yang library adalah tempat yang penuh khazanah ilmu
tapi...ntahla
saya lagi suke pergi library pinjam buku dan bawak balik baca kat umah
apatah lagi nak study kat library tu.. kalau study week sebelum exam tu, fuh! jangan harapla saya nak melangkah ke sana
teringat lagi masa buat BSc, saya hanya pergi library bile kene attend event2 penting (sebab saya aktif kelab! huu) ataupun pergi kelas Introduction to World Culture di mana saya dan classmates akan ber'conference' secara live dengan student dari US, India dan Kyrgystan kat conference room dalam library tu
pastu masa wat MSc kat UKM plak, adela beberapa kali saya lepak kat library..itupun memang nak pinjam buku dan ber'Internet wireless' sebelum beli broadband..haha


attitude tu masih lagi dikekalkan sampai sekarang
cuma lately, saya rasa bile duk kat library, idea untuk research lebih mencurah2 turun kalau dibandingkan kat umah.. maybe sebab bagi full concentration kot! huu


well, sementara belum sampai masa lagi untuk bersampling ni
saya hanya habiskan masa dengan memerah otak untuk research plan saya untuk tesis saya nanti
ingat minggu depan nak discuss dengan sv dan tanya pendapat die
kalau boleh saya nak confirm cepat research plan saya ni
senang nak arrange method dan paling penting boleh start draft untuk chapter tesis
baru2 ni saya pinjam senior saya punye tesis untuk buat rujukan..saje2 je
masa tu tengah semangat plak, dan mr. sv pun dengan ghairahnya turut memberikan saya tesis terbaik student die untuk saya refer
mak ai, tebal giler!
tapi mr. sv dah bgtau saya supaya jangan risau "urs will not be as thick as that!"
phew..lega i!


gerun juge bile selak2 helaian demi helaian..sangat detail!
maka dari saat itu juga, saya pun punyela bersemangat untuk buat yang terbaik dalam research dan thesis writing
kawan2, doakan saya ya?
saya harap saya sentiasa bersemangat dan buat yang terbaik untuk PhD saya ni!




1 comment:

H A N S said...

always pray 4 u =) berusaha! hehe