Pages

Tuesday, January 19, 2010

seminar..seminar


kejap lagi saya akan attend seminar yang dianjurkan oleh school
at least seorang presenter (either internal atau external) akan present hasil kajian masing2 di hadapan academia dan research students selama 1 jam setiap bulan
dari semester pertama lagi, kami research students di school adalah sangat digalakkan untuk attend this kind of event
bagi saya, walaupun research interest mereka2 itu sangat berbeza dan tak termasuk dalam field saya, tapi at least saya boleh belajar cara diorang present, cara diorang create slide untuk jadikan topik mereka itu lebih entertaining dan catchy dan cara mereka menjawab dalam sesi Q&A
saya rasa method itu sangat berguna untuk saya apply masa turn saya untuk present plak nanti
:)


2 comments:

H A N S said...

btul3!! slalu org2 akan join presentation yg bkaitan ngn diri dia jer kan..bagus qila, berusaha! =)

A.k.i.r.a ~ c.h.a.n said...

baik! tq hani! :)